Objednávky materiálu (technický popis)

 

 

Viz též:

               Dialogy programu SLP

 

 

Seznam objednávek materiálu.

 

Dialog pro práci s objednávkami materiálu má dvě záložky - Detail a Seznam. Záložka Detail obsahuje informace o aktuální objednávce. Záložka Seznam zobrazí seznam všech objednávek materiálu.

Při aktivaci dialogu je zobrazena záložka Seznam. Seznam je setříděn sestupně podle datumu objednávky.

Při první aktivaci dialogu po spuštění SLP jsou zobrazeny pouze objednávky max. rok staré (viz tlačítko "Filtr"). Při další aktivaci dialogu jsou zobrazeny objednávky odpovídající naposled použitému filtrování  (viz tlačítko "Filtr") - naposledy použitý filtr se "pamatuje" až do vypnutí SLP.

 

Přístupová práva

 

Údaje v dialogu smí editovat uživatelé programu  SLP, kteří mají nastavena Přístupová práva pro menu Agenda, oblast "Objednávky" na hodnotu "psát".

 

 

Pokud se v následujícím textu bude mluvit o editaci, přidávání a výmazu, týká se to pouze uživatelů, kteří mají pro oblast "Objednávky" menu Agenda nastavena přístupová práva "psát".

 

 

Popis záložky Detail

 

Všechny údaje v záložce Detail spravují uživatelé programu SLP s přístupovými právy SLC a SLD a přístupovými právy "psát" pro oblast "Objednávky" menu Agenda (viz odstavec Přístupová práva). Mohou editovat údaje na této záložce, přidávat nové záznamy i mazat stávající záznamy.

 

 

Datum objednávky

Datum objednávky lze editovat. Lze zadat pouze platné datum.

 

Číslo objednávky

Číslo objednávky lze editovat. Maximální délka je 16 znaků.

 

Dodavatel - tlačítko pro výběr dodavatele materiálu pro objednávku ze seznamu Dodavatelé přístrojové techniky.

 

Dodavatel (textové pole) - název dodavatele

Dodavatel (textové pole) nelze editovat.

 

Předpokládaná cena celkem - celková předpokládaná cena objednávky (v následujícím textovém poli je zobrazena měna přenesená od vybraného dodavatele). Předpokládaná cena se počítá automaticky.

Předpokládanou cenu celkem nelze editovat.

 

Poznámka - poznámka k objednávce materiálu

Poznámku lze editovat. Maximální délka není omezena (memo-pole).

 

tlačítko "Další údaje" - zobrazí dialog, pomocí kterého lze zadat další údaje, které se váží k objednávce (konečný příjemce, odpovědný pracovník, pracovník) - viz kopie dialogu:

 

 

Tyto údaje lze vytisknout při tisku objednávky (v dialogu pro tisk objednávky: tvar objednávky - rozšířený)

 

Položky objednávky - seznam položek objednávky. Položky objednávky se vybírají ze seznamu objednávaného materiálu pro vybraného dodavatele. V seznamu  je zobrazen

• kód materiálu

• název materiálu

• množství spolu s měrnou jednotkou

• cena za měrnou jednotku

• sazba DPH

• kategorie materiálu

Lze editovat pouze hodnoty ve sloupci "Množství" (buď pomocí klávesy Enter pokud je vybrané pole pro množství, nebo pomocí dvojitého (double click) kliknutí na vybraném poli). Otevře se okno

 

 

do kterého lze zadat množství. Tlačítkem OK hodnotu potvrdíte, tlačítkem Storno okno uzavřete bez změny množství. Po změně množství bude přepočítána hodnota "Předpokládaná cena celkem.

 

Přidání (nalevo od seznamu položek objednávky) - přidání nové položky do objednávky. Nová položka objednávky se vybírá ze seznamu materiálu pro vybraného dodavatele. Po výběru bude záznam pro vybraný materiál přidán do seznamu položek objednávky (viz výše). Množství bude nastaveno na hodnotu 1 (změna množství - viz výše). Bude přepočítána hodnota "Předpokládaná cena celkem.

 

Výmaz (nalevo od seznamu položek objednávky) - výmaz aktivní položky ze seznamu položek objednávky. Bude přepočítána hodnota "Předpokládaná cena celkem.

 

 

Pohybová tlačítka - viz Dialogy programu SLP

 

Help - tlačítko pro vyvolání nápovědy k dialogu

 

Třídění - tlačítko pro zobrazení dialogu pro třídění a hledání.

 

 

Lze zvolit setřídění podle

• Data objednávky

• Čísla objednávky

• Dodavatele

 

Do pole pro hledanou hodnotu lze zadat počáteční část hledaného řetězce.

Po stisknutí tlačítka "Hledat" bude přepnuto třídění záznamů dle vaší volby. Pokud byl vyplněn hledaný řetězec, bude nalezen první záznam, který odpovídá hledanému řetězci a dialog Třídění a hledání bude ukončen. Nebyl-li žádný takový záznam nalezen, objeví se hláška "Nenalezeno" a dialog pro Třídění a hledání nebude ukončen. Lze změnit hledaný řetězec a hledání opakovat, nebo tlačítkem Storno dialog ukončit.

Po stisknutí tlačítka "Storno" bude dialog Třídění a hledání ukončen bez změny pořadí a bez případného hledání dle hledaného řetězce.

 

 (tisk) - zobrazí dialog pro tisk jedné objednávky.

 

 

Při tisku objednávky, lze nastavit parametry, které ovlivní vzhled vytisknuté objednávky:

 

Tvar objednávky:

• Základní - v tisku objednávky nebudou uvedeny údaje konečný příjemce, odpovědný pracovník, pracovník - viz tlačítko "Další údaje"

• Rozšířený - v tisku objednávky budou uvedeny údaje konečný příjemce, odpovědný pracovník, pracovník - viz tlačítko "Další údaje"

 

Neuvádět ceny:

Pokud je přepínač nastaven, nebude tisk objednávky obsahovat žádné údaje o cenách

 

Lze zvolit tvar typ tisku:

• Preview - sestava bude zobrazena na monitoru, z Preview jí lze vytisknout

 

• Na tiskárnu - sestava bude vytisknuta na tiskárnu

 

• Do tabulky v Excelu - bude vytvořena tabulka pro Excel, která obsahuje jednotlivé řádky objednávky. Každý řádek vytvořeného XLS souboru bude obsahovat pole datum objednávky, číslo objednávky, kód dodavatele, kód materiálu, název materiálu, množství, měrnou jednotku, cenu za měrnou jednotku, měnu, sazbu DPH a kód kategorie materiálu. Vytvořená tabulka pro Excel bude uložena do adresáře TEXTY programu SLP. Soubor se bude jmenovat "TISKDDDDDDTTTT.XLS, kde

 

DDDDDDDD je aktuální datum ve tvaru RRRRMMDD (rok, měsíc, den)

TTTT je aktuální čas ve tvaru HHMM (hodina, minuta)

 

• Do HTML souboru - sestava bude uložena do HTML souboru (tvar sestavy je stejný jako při tisku na tiskárnu). Vytvořený HTML soubor bude uložen do adresáře TEXTY programu SLP. Soubor se bude jmenovat "TISKDDDDDDTTTT.HTM, kde

 

DDDDDDDD je aktuální datum ve tvaru RRRRMMDD (rok, měsíc, den)

TTTT je aktuální čas ve tvaru HHMM (hodina, minuta)

 

Ukázka části tiskové sestavy (typ tisku Preview, na tiskárnu, do HTML souboru):

 

 

Filtr - tlačítko pro filtrování seznamu zobrazených objednávek. Po jeho stisknutí se objeví dialog

 

 

Budou zobrazeny pouze objednávky novější než zadané datum (v databázi zůstanou všechny objednávky). Pokud položku pro zadání datumu vymažete, budou zobrazeny všechny objednávky. Zadané datum se ukládá, takže při příštím zobrazení objednávek budou objednávky filtrovány podle tohoto datumu.

 

Uložit - tlačítko pro průběžné uložení změn provedených v aktuálním záznamu bez nutnosti opustit záznam nebo zavřít obrazovku.

 

Přidání - tlačítko pro přidání nového záznamu

 

Výmaz - tlačítko pro výmaz aktuálního záznamu

 

Návrat - ukončení dialogu pro práci s adresářem laboratoře. Došlo-li od posledního uložení ke změně v definici aktuálního záznamu, objeví se dotaz na uložení změn.

 

 

Popis záložky Seznam

 

Záložka Seznam zobrazuje seznam všech objednávek materiálu. V záložce "Seznam" nelze žádné údaje opravovat

 

 

Ve sloupcích seznamu jsou zobrazeny údaje o všech objednávkách materiálu (obecné informace o práci se záložkou Seznam - viz Dialogy programu SLP).

 

 

Popis obsahu jednotlivých sloupců:

 

Datum

Kliknutím na hlavičku sloupce lze seznam setřídit podle datumu objednávky.

 

Číslo

Kliknutím na hlavičku sloupce lze seznam setřídit podle čísla objednávky.

 

Dodavatel

Kliknutím na hlavičku sloupce lze seznam setřídit podle kódu dodavatele.

 

Cena - předpokládaná cena celkem

 

Měna - měna objednávky

 

 

Popis tlačítek Filtr, Help, Třídění, Přidání a Výmaz - viz Popis záložky Detail.

 

 (tisk) - zobrazí dialog pro tisk seznamu objednávek

 

.

 

Při tisku seznamu objednávek, lze nastavit filtrování a typ tisku:

 

Filtrování:

• Stav objednávky – lze nastavit, zda seznam bude obsahovat vyřízené, nevyřízené nebo všechny objednávky

• Dodavatel – lze nastavit, zda seznam bude obsahovat objednávky pro všechny nebo jednoho vybraného dodavatele

• Datum objednávky - lze nastavit období takové, že seznam bude obsahovat pouze objednávky z tohoto období. Standardně je nabízeno období ode dneška rok nazpět.

 

Lze zvolit tvar typ tisku:

• Preview – seznam objednávek bude zobrazen na monitoru, z Preview jej lze vytisknout

• Na tiskárnu - seznam objednávek bude vytisknut na tiskárnu

• Do tabulky v Excelu - seznam - bude vytvořena tabulka pro Excel, která obsahuje základní údaje o objednávkách Vytvořená tabulka pro Excel bude uložena do adresáře TEXTY programu SLP. Soubor se bude jmenovat "OBJSEZNDDDDDDTTTT.XLS, kde

DDDDDDDD je aktuální datum ve tvaru RRRRMMDD (rok, měsíc, den)

TTTT je aktuální čas ve tvaru HHMM (hodina, minuta)

• Do tabulky v Excelu – řádky objednávek - bude vytvořena tabulka pro Excel, která obsahuje detalní řádky (položky) vybraných objednávek. Vytvořená tabulka pro Excel bude uložena do adresáře TEXTY programu SLP. Soubor se bude jmenovat "OBJRADKYDDDDDDTTTT.XLS, kde

DDDDDDDD je aktuální datum ve tvaru RRRRMMDD (rok, měsíc, den)

TTTT je aktuální čas ve tvaru HHMM (hodina, minuta)

 

 

Návrat - ukončení dialogu pro práci se seznamem objednávek.