------------------------------------------------------------
ASPI - Server aspi.mzcr.cz:6665
- stav k 5.8.2003 do částky 84/2003 Sb. a 42/2003 Sb.m.s. -
Obsah a text 365/2000 Sb. -
poslední stav textu
------------------------------------------------------------
365/2000 Sb.
ZÁKON
ze dne 14. září 2000
o informačních systémech veřejné správy
a o změně některých dalších zákonů
Změna: 517/2002 Sb.
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
ČÁST PRVNÍ
§ 1
Předmět úpravy
Tento zákon
stanoví určitá práva a povinnosti osob, které
souvisejí s vytvářením,
užíváním, provozem a rozvojem informačních
systémů veřejné správy.
§ 2
Vymezení pojmů
Pro účely tohoto zákona se rozumí
a) informační činností
získávání a poskytování informací,
reprezentace
informací daty, shromažďování, vyhodnocování
a ukládání dat na
hmotné nosiče a uchovávání, vyhledávání,
úprava nebo pozměňování dat, jejich předávání,
šíření,
zpřístupňování, výměna,
třídění nebo kombinování, blokování
a likvidace dat ukládaných
na hmotných nosičích. Informační
činnost je prováděna
správci, provozovateli a
uživateli
informačních systémů prostřednictvím technických a programových
prostředků;
b) informačním systémem funkční
celek nebo jeho část zabezpečující
cílevědomou a systematickou informační činnost. Každý
informační systém zahrnuje data, která jsou uspořádána tak, aby
bylo možné jejich
zpracování a zpřístupnění, a dále nástroje
umožňující výkon informačních činností;
c) správcem informačního systému veřejné správy subjekt, který
podle zákona určuje účel a prostředky zpracování informací a za
informační systém odpovídá;
d) provozovatelem informačního systému veřejné správy subjekt,
který provádí alespoň
některé informační činnosti související
s informačním
systémem. Provozováním informačního systému
veřejné správy může správce pověřit jiné subjekty, pokud to
jiný zákon nevylučuje;
e) vytvářením informačních
systémů veřejné správy proces zavádění
informačních a komunikačních technologií, včetně jeho právního,
organizačního, znalostního a technického zajištění;
f) standardem informačních systémů veřejné správy
(dále jen
"standard")
soubor pravidel pro
výkon odborných činností
spojených s vytvářením,
rozvojem a využíváním informačních
systémů veřejné
správy uveřejněný ve
Věstníku [§ 4 odst. 3
písm. j)];
g) datovým prvkem jednotka dat, která je v daném kontextu dále
považována za nedělitelnou a je jednoznačně definována;
h) službou činnost
informačního systému uspokojující dané
požadavky oprávněného
subjektu spojená s funkcí informačního
systému;
i) číselníkem seznam
přípustných hodnot datového prvku
obvykle ve
formě dvojic, to znamená kódovaného údaje a hodnoty jeho kódu;
j) referenčním, sdíleným
a bezpečným rozhraním
informačních
systémů veřejné správy (dále
jen "referenční rozhraní") souhrn
právních,
technických, organizačních a
jiných opatření
vytvářejících
jednotné integrační prostředí
informačních
systémů veřejné správy,
které poskytuje kvalitní
soustavu
společných služeb, včetně
služeb výměny oprávněně vyžadovaných
informací mezi jednotlivými informačními systémy orgánů veřejné
správy a dalšími
subjekty, a to
i se systémy mimo Českou
republiku;
k) atestacemi informačních systémů, produktů nebo
připojení
k referenčnímu rozhraní (dále
jen "atestace") stanovení jejich
způsobilosti pro použití
v informačních systémech
veřejné
správy na základě shody
se stanovenými standardy, technickými
normami,
požadovaným stupněm bezpečnosti nebo na základě
dosažení vyšší
úrovně technických a užitných vlastností, než
požadují standardy a technické normy;
l) produktem souhrnný
název pro technické vybavení, programové
vybavení,
dokumentaci informačních systémů
nebo služby nebo
jejich kombinaci;
m) atestem úřední doklad
osvědčující kladný výsledek atestace;
n) atestačním střediskem
právnická nebo fyzická osoba
provádějící
atestace;
o) dálkovým přístupem přístup do informačního systému
prostřednictvím telekomunikačního zařízení (například
prostřednictvím sítě Internet);
p) správcem datového prvku
právní subjekt, který nové datové prvky
předkládá, navrhuje jejich změnu nebo zrušení;
q) správcem číselníku
právní subjekt odpovědný
za tvorbu
a distribuci číselníku;
r) portálem veřejné
správy informační systém
vytvořený
a provozovaný se
záměrem usnadnit veřejnosti dálkový přístup
k pro ni potřebným informacím z veřejné správy;
s) sdílením dat
umožnění přístupu (tj.
poskytování příslušné
služby) k daným
datům prostřednictvím
referenčního rozhraní
více subjektům současně;
t) vazbou mezi informačními systémy veřejné správy vzájemné nebo
jednostranné poskytování služeb
a informací, například sdílení
dat;
u) veřejným informačním
systémem informační systém vedený
správci
uvedenými v § 3 odst. 2 nebo jiný informační systém poskytující
služby veřejnosti, který má vazby na informační systémy veřejné
správy;
v) provozním informačním systémem informační systém zajišťující
informační činnosti nutné
pro vnitřní provoz
příslušného
orgánu, například
účetnictví, správu majetku, a
nesouvisející
bezprostředně s výkonem veřejné správy.
§ 3
Informační
systémy veřejné správy
(1) Informační systémy
veřejné správy jsou
souborem
informačních systémů, které
slouží pro výkon veřejné správy. Jsou
jimi i informační systémy
zajišťující činnosti podle zvláštních
zákonů.1)
(2) Správci informačních systémů veřejné správy
jsou
ministerstva, jiné správní
úřady, orgány územní samosprávy a další
státní orgány (dále jen
"orgány veřejné správy").
(3) Zákon se nevztahuje
na informační systémy veřejné správy
vedené
a) zpravodajskými službami;2)
b) Policií České
republiky při prevenci
a odhalování trestné
činnosti;3)
c) Ministerstvem financí
v rámci finančně-analytické činnosti
podle zvláštního zákona;4)
d) Národním bezpečnostním úřadem při provádění
bezpečnostních
prověrek podle zvláštního zákona;5)
e) Ministerstvem obrany
při činnostech vykonávaných podle
zvláštního zákona.6)
(4) Mají-li informační systémy uvedené v odstavci 3 vazby na
jiné informační systémy veřejné
správy realizované prostřednictvím
informačních činností, vztahuje se na ně zákon pouze v rozsahu
těchto vazeb, nestanoví-li
zvláštní právní předpisy jinak.
(5) Zákon se
nevztahuje na provozní
informační systémy
správců informačních systémů veřejné
správy.
(6) Práva a povinnosti
správců a provozovatelů informačních
systémů při
zpracovávání informací v
informačních systémech
stanovené zvláštními zákony7)
nejsou tímto zákonem dotčeny.
(7) Provozovatel je
povinen při provozování informačního
systému [§ 2
písm. d)] dodržovat závazná ustanovení standardů,
zajišťovat ochranu a
bezpečnost informací v rámci
provozovaného
informačního systému.
------------------------------------------------------------------
1) Například zákon č. 89/1995
Sb., o státní statistické službě, ve
znění zákona č.
356/1999 Sb., zákon
č. 455/1991 Sb.,
o živnostenském
podnikání (živnostenský zákon),
ve znění
pozdějších
předpisů, zákon č.
48/1997 Sb., o
veřejném
zdravotním
pojištění, ve znění
pozdějších předpisů, zákon
č. 513/1991 Sb., obchodní
zákoník, ve znění
pozdějších
předpisů, zákon č.
337/1992 Sb., o správě daní a
poplatků, ve
znění pozdějších předpisů.
2) Zákon č. 153/1994
Sb., o zpravodajských službách,
ve znění
zákona č. 118/1995 Sb.
3) Zákon č. 283/1991
Sb., o Policii České republiky, ve znění
pozdějších předpisů.
4) Zákon č. 61/1996 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci
výnosů z trestné činnosti, ve znění pozdějších předpisů.
5) Zákon č.
148/1998 Sb., o
ochraně utajovaných skutečností
a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
6) Zákon č. 219/1999 Sb., o
ozbrojených silách České republiky.
7) Například zákon
č. 101/2000 Sb.,
o ochraně osobních údajů
a o změně některých zákonů, zákon č. 337/1992 Sb., ve znění
pozdějších
předpisů, zákon č.
106/1999 Sb., o
svobodném
přístupu k informacím,
ve znění zákona č. 101/2000 Sb., zákon
č. 158/1999 Sb., o sčítání lidu, domů a bytů v roce 2001.
§ 4
Ministerstvo informatiky
(1) Ministerstvo informatiky
(dále jen "ministerstvo")
ve
spolupráci s orgány veřejné
správy
a) vyhledává, zpracovává, ukládá a vytváří nové informace, které
jsou znalostní základnou
pro kvalitní vytváření
a rozvoj
informačních systémů veřejné správy;
b) zpracovává návrhy
strategických dokumentů v oblasti
informačních systémů veřejné
správy, a to i z
hlediska
bezpečnosti těchto
systémů, a předkládá tyto
dokumenty vládě,
sleduje a analyzuje
informační potřeby veřejné správy
a stav
informačních systémů veřejné správy;
c) připravuje nebo koordinuje přípravu záměrů pro
budování nebo
přetváření
informačních systémů veřejné
správy vyvolané
společnou potřebou
více správců informačních systémů veřejné
správy;
d) připravuje nebo koordinuje přípravu záměrů pro
budování nebo
přetváření informačních systémů
veřejné správy vyvolané
potřebou spolupráce a koordinace na mezinárodní úrovni;
e) zajišťuje tvorbu standardů;
f) stanoví a spravuje
referenční rozhraní;
g) vytváří a spravuje veřejně přístupný informační systém, který
obsahuje základní informace o dostupnosti a
obsahu
zpřístupněných informačních systémů veřejné správy;
h) vytváří a
spravuje veřejně přístupný
informační systém
o datových prvcích;
i) vytváří a spravuje portál
veřejné správy;
j) koordinuje a
vytváří podmínky pro
podporu rozvoje
elektronického obchodu;
k) koordinuje a
vytváří podmínky pro
činnost veřejné správy
prostřednictvím
veřejných informačních systémů,
včetně
dálkového přístupu.
(2) Ministerstvo
a) kontroluje u
orgánů veřejné správy
dodržování povinností
stanovených tímto zákonem.
Při kontrole postupuje
podle
zvláštního zákona;8)
b) hodnotí projekty, které
mají meziresortní dopady na informační
systémy veřejné správy;
c) vyhlašuje standardy;
d) vydává a
odnímá pověření právnickým
nebo fyzickým osobám
k výkonu atestací v rámci informačních systémů veřejné správy;
e) stanoví pravidla pro sdílení dat a služby mezi jednotlivými
informačními systémy
veřejné správy prostřednictvím
referenčního rozhraní;
f) kontroluje u
jednotlivých správců informačních
systémů veřejné
správy, zda použitím
nové verze produktů
nebo změnou jimi
vedených
informačních systémů není
daný informační systém
podstatně změněn nebo
jestli příslušný správce neprovozuje
neatestovaný informační systém;
g) ukládá sankce za porušení
povinností stanovených tímto zákonem;
h) ukládá opatření směřující k
nápravě nedostatků;
i) vyjadřuje se k
projektům informačních systémů
veřejné správy
a jejich finančním nárokům;
j) vydává Věstník, v němž uveřejňuje standardy a oznamuje jejich
platnost, seznam atestačních středisek, udělení atestů a další
dokumenty vztahující se k
informačním systémům veřejné správy.
Obsah Věstníku zároveň
zveřejňuje způsobem umožňujícím dálkový
přístup.
------------------------------------------------------------------
8) Zákon č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších
předpisů.
§ 5
Orgány veřejné správy
(1) Orgány veřejné
správy v rozsahu své zákonné působnosti
provádějí výběr technických a programových prostředků
a dalších
produktů pro provoz jimi vytvářených a spravovaných informačních
systémů.
(2) Orgány veřejné
správy jsou v rámci informačních
systémů
veřejné správy povinny
a) vytvářet koncepční
záměry pro vedení
informačních systémů
v souladu s vládou schválenými dokumenty v oblasti informačních
systémů veřejné správy;
b) dodržovat závazná ustanovení
standardů;
c) uplatňovat ve všech fázích
životního cyklu informačního systému
požadavky
vyplývající ze standardů,
u nově vytvářených
informačních
systémů zajistit udělení
atestu ve shodě
se
závaznými standardy nebo
na základě dosažení
vyšší úrovně
technických nebo
užitných vlastností, než požadují standardy
a technické normy před
uvedením do provozu,
a neuvádět
informační systém do provozu bez udělení atestu;
d) zajistit udělení
atestů ve shodě
se závaznými ustanoveními
standardů pro jimi
spravované informační systémy,
a to
nejpozději do 1 roku od vydání nového standardu;
e) spolupracovat s ministerstvem při plnění jeho úkolů podle § 4
odst. 2, včetně kontroly
na místě podle § 4 odst. 3
prováděné
ministerstvem;
f) zveřejňovat číselníky
datových prvků, pokud jsou správci těchto
číselníků a není
zákonem stanoveno jinak,
a to i způsobem
umožňujícím dálkový přístup;
g) poskytovat informace uložené v jimi provozovaném
informačním
systému v odůvodněném
a potřebném rozsahu
i jinému orgánu
veřejné správy výhradně prostřednictvím referenčního rozhraní;
h) zveřejňovat bez
zbytečného odkladu informace
o jimi
provozovaném informačním
systému a jím poskytovaných
službách
a používaných datových prvcích,
pokud zvláštní zákon nestanoví
jinak,9) a to i způsobem umožňujícím dálkový přístup;
i) zajišťovat ochranu a
bezpečnost informací v rámci provozovaných
informačních systémů;
j) odstranit zjištěné
nedostatky ve lhůtě stanovené ministerstvem.
------------------------------------------------------------------
9) Například zákon č.
148/1998 Sb., ve znění pozdějších
předpisů,
zákon č. 337/1992 Sb.,
ve znění pozdějších předpisů, zákon
č. 89/1995 Sb., ve
znění zákona č.
356/1999 Sb., zákon
č. 106/1999 Sb., ve
znění zákona č.
101/2000 Sb., zákon
č. 101/2000 Sb.
§ 6
Atestace
(1) Atestace provádějí
atestační střediska na
základě
pověření k výkonu atestací
uděleného ministerstvem.
(2) Atestační střediska
jsou povinna při
zabezpečování
atestací dodržovat
závazné standardy, a
přestanou-li splňovat
některý z požadavků stanovených v odstavcích 3 a 7, jsou povinna
tuto skutečnost bez zbytečného
odkladu oznámit ministerstvu.
(3) Ministerstvo
rozhodne o pověření k výkonu
atestací na
základě písemné
žádosti u něho
podané (dále jen
"žádost"),
o udělení pověření právnické osobě se sídlem v České republice
nebo fyzické osobě s trvalým
pobytem na území České republiky,
a) která není v konkursním
řízení;
b) která nemá splatné nedoplatky
podle odstavce 5 písm. h);
c) která nebyla pravomocně
odsouzena pro úmyslný trestný čin nebo
nedbalostní trestný čin
spáchaný v souvislosti s předmětem
podnikání;
d) jejíž statutární zástupce
nebyl pravomocně odsouzen pro úmyslný
trestný čin nebo nedbalostní trestný čin spáchaný v souvislosti
s předmětem podnikání.
(4) Pověření se
vydává nejvýše na
dobu 5 let od data
vystavení a je nepřenosné na
jiný subjekt.
(5) Žádost musí obsahovat
a) obchodní jméno
(název), sídlo a
identifikační číslo10)
v případě právnické osoby nebo jméno, příjmení, bydliště, rodné
číslo a identifikační číslo (bylo-li přiděleno)
v případě
fyzické osoby;
b) výpis z
obchodního rejstříku nebo živnostenského rejstříku,
je-li v něm žadatel zapsán, ne starší než 90 dnů;
c) u právnické osoby jméno a
příjmení statutárního zástupce;
d) výpis z rejstříku trestů
fyzické osoby nebo v případě právnické
osoby statutárního zástupce ne starší než 90 dnů;
e) specifikace rozsahu a druhu
prováděných atestací;
f) návrh lhůty na dobu
platnosti pověření;
g) specifikaci odborných, metodických a technických předpokladů
pro provádění atestací;
h) potvrzení příslušných orgánů, že žadatel
nemá splatný
nedoplatek na pojistném
na veřejné zdravotní pojištění, na
pojistném na sociální
zabezpečení, na příspěvku
na státní
politiku zaměstnanosti,
nemá v evidenci daní zachyceny
daňové
nedoplatky;
i) doklad o zaplacení správního
poplatku.
(6) Pověření k výkonu
atestací ministerstvo odejme, jestliže
atestační středisko
a) nedodržuje standardy;
b) přestalo splňovat požadavky
stanovené v odstavcích 3 a 7;
c) provádí atestace
v rozporu s
vydaným pověřením k
výkonu
atestací.
(7) Atestační středisko
není oprávněno provádět atestace
informačních systémů,
produktů nebo připojení
k referenčnímu
rozhraní, na jejichž
vývoji, přípravě nebo
výrobě a na obchodu
s nimi se
jakkoliv podílelo samo
nebo s ním ekonomicky nebo
personálně spojená osoba, kdy
a) ekonomicky nebo
personálně spojenými osobami
se rozumí,
jestliže se jedna osoba
podílí přímo nebo nepřímo na vedení,
kontrole nebo jmění
druhé osoby nebo
jestliže se shodné
právnické nebo fyzické osoby přímo
nebo nepřímo podílejí na
vedení, kontrole nebo
jmění obou osob
anebo fyzické osoby
blízké;11)
b) účastí na kontrole nebo jmění se rozumí vlastnictví jakéhokoli
podílu na základním
jmění nebo jakýchkoli podílů s
hlasovacím
právem.
(8) Atestační
středisko provádí atestace na
základě smlouvy
uzavřené s žadatelem o atestaci
za úhradu.
(9) O výsledku atestace vydá atestační středisko žadateli
o atestaci protokol o
provedené zkoušce. Atestační středisko
vydá
o kladném výsledku atestace
žadateli atest. Atest musí mít uvedenu
dobu platnosti atestu, která
nesmí být delší
než 5 let,
a stanoveny podmínky platnosti atestu. Opis atestu
a protokolu
zašle atestační středisko neprodleně ministerstvu. Vydání atestu
ministerstvo zveřejní do 1
měsíce od obdržení opisů ve Věstníku.
(10) Způsob organizace
atestací, metodiky jejich provádění,
náležitosti protokolu
o provedené atestaci, náležitosti atestu
a termíny pro udělení vydá
ministerstvo jako standardy.
------------------------------------------------------------------
10) § 21 až
24 zákona č.
89/1995 Sb., ve
znění zákona
č. 356/1999 Sb.
11) § 116 a násl. občanského
zákoníku.
§ 7
Sankce
(1) Orgánu veřejné správy,
který poruší povinnosti stanovené
v § 5 odst. 2, a provozovateli informačního systému, který
poruší
povinnosti stanovené
v § 3 odst. 7, může ministerstvo uložit
pokutu až do výše 1 000 000 Kč.
(2) Atestačnímu středisku,
které poruší povinnosti v § 6
odst. 2, 7 a 9, může ministerstvo uložit pokutu až do výše 1 000
000 Kč.
(3) Porušení
povinností a stanovení výše pokuty projednává
ministerstvo.
(4) Při ukládání
pokuty podle tohoto zákona
vychází
ministerstvo zejména z povahy, závažnosti, způsobu jednání, míry
zavinění, doby trvání a
následků protiprávního jednání.
(5) Pokutu lze uložit do
1 roku ode dne, kdy ministerstvo
porušení povinnosti zjistilo, nejdéle však do 3 let ode dne, kdy
k porušení povinnosti došlo.
(6) Pokutu vybírá
a vymáhá územní
finanční orgán podle
zvláštního právního
předpisu.12)
(7) Výnos pokut je příjmem státního rozpočtu.
------------------------------------------------------------------
12) Zákon č. 337/1992 Sb., ve
znění pozdějších předpisů.
§ 8
Ve věcech vydání
nebo odnětí pověření
k výkonu atestací
a ukládání sankcí
upravených tímto zákonem
se postupuje podle
správního řádu.
§ 9
(1) Ministerstvo
je oprávněno na základě důvodných žádostí
udělovat výjimky z ustanovení § 5 odst. 2 písm. d). Výjimku
lze
udělit nejdéle na dobu 6 měsíců.
(2) Výjimku není možné
udělit, jde-li o atestaci připojení
k referenčnímu rozhraní.
§ 10
Přechodná ustanovení
(1) Informační
systémy, které orgány veřejné
správy ke dni
účinnosti tohoto zákona
již spravují, provozují nebo budují,
musí
orgány veřejné správy
nejpozději do 2 let ode dne účinnosti tohoto
zákona uvést
do souladu s
tímto zákonem nebo ukončit jejich
činnost.
(2) V případě informačních systémů veřejné správy, jejichž
správci jsou orgány územní samosprávy, které nevykonávají státní
správu v
přenesené působnosti, se
na tyto správce povinnosti
uvedené v § 5 odst. 2 písm. c), f), g) a h) vztahují po uplynutí
doby 2 let ode dne nabytí účinnosti
těchto ustanovení zákona.
§ 11
Zrušení Úřadu pro státní informační systém
(1) Úřad pro státní informační systém se zrušuje.
(2) Dosavadní
působnost Úřadu pro státní informační systém
stanovená zvláštními zákony13)
přechází na Úřad.
(3) Práva a povinnosti
z pracovněprávních a jiných právních
vztahů přecházejí z Úřadu pro
státní informační systém na Úřad.
------------------------------------------------------------------
13) § 64d zákona č. 199/1994
Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve
znění zákona č. 28/2000 Sb.
§ 62 zákona č. 26/2000 Sb.,
o veřejných dražbách.
ČÁST DRUHÁ
Změna zákona o správních poplatcích
§ 12
1. V sazebníku správních poplatků uvedeném v příloze k zákonu
č. 368/1992 Sb., o
správních poplatcích, ve
znění zákona
č. 10/1993 Sb., zákona
č. 85/1994 Sb., zákona č. 273/1994 Sb.,
zákona č.
36/1995 Sb., zákona
č. 301/1995 Sb.,
zákona
č. 305/1997 Sb., zákona č. 149/1998 Sb., zákona č. 157/1998 Sb.,
zákona č.
167/1998 Sb., zákona
č. 63/1999 Sb.,
zákona
č. 166/1999 Sb., zákona č. 167/1999 Sb., zákona č. 326/1999 Sb.,
zákona č.
352/1999 Sb., zákona
č. 357/1999 Sb.,
zákona
č. 360/1999 Sb., zákona č. 363/1999 Sb., zákona č. 62/2000 Sb.,
zákona č.
117/2000 Sb., zákona
č. 133/2000 Sb.,
zákona
č. 151/2000 Sb., zákona č. 153/2000 Sb., zákona č. 154/2000 Sb.,
zákona č.
156/2000 Sb., zákona
č. 158/2000 Sb.,
zákona
č. 227/2000 Sb., zákona č. 241/2000 Sb., zákona č. 242/2000 Sb.
a zákona č. 307/2000 Sb., se
doplňuje část XIV, která zní:
"ČÁST XIV
Řízení podle zákona o informačních systémech
veřejné správy a o změně některých dalších zákonů
Položka 164
Podání žádosti o udělení
statutu atestačního střediska Kč 100 000".
2. REJSTŘÍK K SAZEBNÍKU se doplňuje o část XIV, která zní:
"ČÁST XIV
Řízení podle
zákona o informačních systémech veřejné správy
a o změně některých dalších
zákonů
164".
3. Tečka za částí XIII se zrušuje.
ČÁST TŘETÍ
Změna zákona o zřízení ministerstev a jiných ústředních
orgánů státní správy České republiky
§ 13
V § 2
odst. 1 bodu
6 zákona č.
2/1969 Sb., o zřízení
ministerstev a
jiných ústředních orgánů
státní správy České
republiky, ve znění
zákona č. 272/1996 Sb., se slova "Úřad pro
státní informační
systém" nahrazují slovy
"Úřad pro veřejné
informační systémy".
ČÁST ČTVRTÁ
ÚČINNOST
§ 14
Tento zákon nabývá
účinnosti dnem vyhlášení,
s výjimkou
ustanovení
a) § 5 odst. 2 písm. c), které nabývá účinnosti dnem 1. července
2001;
b) § 5 odst. 2
písm. f), které nabývá účinnosti dnem 1. ledna
2001;
c) § 5 odst. 2
písm. g), které nabývá účinnosti dnem 1. ledna
2002;
d) § 5 odst. 2
písm. h), které nabývá účinnosti dnem 1. ledna
2001 a pro zveřejňování informací dálkovým přístupem nabývá
účinnosti dnem 1. ledna 2002;
e) § 6, které nabývá účinnosti
dnem 1. července 2001.
Klaus v. r.
Havel v. r.
Zeman v. r.