Elektronické
řízení záznamů (EŘZ)
Viz
též:
Elektronické řízení
záznamů je rozšířením elektronického řízení dokumentace
(EŘD) o automatizaci některých činností pří práci s agendami SLP. Lze jej
používat pouze, pokud současně používáte EŘD.
Pro autory, kteří
aktualizují jednotlivé agendy SLP, přináší nástroje pro sledování lhůt a
termínů pro jednotlivé akce (např. hodnocení dodavatelů) a pro spolupráci s
jinými autory v rámci některých procesů (např. řešení neshod).
V SLP, dialogu počátečním nastavení systému, je možné nastavit, zda si
uživatel (ve smyslu laboratoř) přeje používat elektronické řízení záznamů
(pokud je již nastaven příznak pro používání EŘD). Pokud si příznak nenastaví,
v programu se žádná změna se v SLP neprojeví. Pokud je příznak nastaven projeví
se volby pro EŘZ jako rozšíření nástrojů pro EŘD.
Po přihlášení se
uživateli SLP objeví upozornění na požadavky, které by si měl v rámci EŘZ zpracovat
(to, zda se upozornění objeví, lze ovlivnit přepínačem v počátečním
nastavení systému, záložce EŘD - 2. volba). Bude si moci zobrazit seznam
jemu určených požadavků a požadavky zpracovat.
V menu SLP se volby
pro EŘZ objeví v menu "Dokumenty a text", submenu
- "Elektronické řízení dokumentace a EŘZ". Jsou přidány do
dialogu "Elektronické řízení dokumentace".
Pro správce dokumentace je navíc v menu přidána volba
"EŘZ - požadavky, které byly vytvořeny pro autory". Pomocí
této volby může sledovat proces vyřizování požadavků vzniklých v průběhu EŘZ a
aktivně do něj zasahovat.
Dialog pro elektronické řízení dokumentace a EŘZ lze zařadit i do dialogů pro jednoduchou verzi SLP.
Všechny záznamy
vzniklé v procesu elektronického řízení dokumentace jsou trvale evidovány..
Poznámka:
Na rozdíl od EŘD
systém EŘZ není těsně provázán s jednotlivými agendami. Pokud se např. v EŘZ
objeví požadavek na hodnocení dodavatele, vy požadavek obdržíte, zpracujete jej
pomocí dialogu pro EŘZ a zpracování pak v následném dotazu potvrdíte, bude
požadavek označen jako zpracovaný a nadále vás nebude "otravovat". Pokud
ale nepoužijete dialog EŘZ a hodnocení vytvoříte přímo v agendě dodavatelů,
zůstane požadavek v EŘZ nadále jako nezpracovaný. Aby zmizel ze seznamu
požadavků v EŘZ, musíte jej zpracovat v rámci EŘZ (použít tlačítko
"Zpracování" a následně potvrdit, že požadavek byl zpracován).
Poznámka 2:
V menu "Dokumenty a texty" -> "Elektronické řízení dokumentace a EŘZ" najdete volbu "EŘZ - uzavření již neaktuálních nebo vyřízených požadavků". Volba je určena pro správce dokumentace. Projde všechny dosud neuzavřené automaticky vytvářené požadavky EŘZ (agendy "Pracovníci laboratoře", "Přístrojová technika", "Dodavatelé", "Výrobci", "Servisní firmy", "Smluvní laboratoře", "EHK") a vyhodnotí, zda jsou požadavky již splněny a zda jsou ještě aktuální. Již splněné nebo neaktuální požadavky budou uzavřeny.